Kobiety jako najlepsze konsumentki

Może zabrzmi to nieco żartobliwie, ale gdy porówna się styl zakupów mężczyzn i kobiet od razu widać nieprawdopodobne wręcz wahania jakościowe. Kobiety pasjonują się produktami konsumpcyjnymi, uważają nabywanie za relaks, traktują sklepy jako możliwość uzyskania spokoju ducha. Kobiety nie muszą wcale dokonywać transakcji finansowych. Po prostu oglądają, mierzą, rozmawiają ze sprzedawcami, konsultują się z przyjaciółkami. Mężczyźni natomiast nie znoszą chodzenia po galeriach handlowych. Wolą siedzieć na ławkach i czekać na swoje partnerki. Często nawet oddają im do dyspozycji zarządzanie domowym budżetem, ponieważ widzą w nich głębsze zaangażowanie. Wielu przedsiębiorców analizujących rynki zbytu doskonale zdaje sobie sprawę z opisywanych wyżej aspektów i oferty są przedstawiane ostatecznie tak, aby zachęcić kobiety do szybszego wydawania gotówki. Panie bowiem podlegają najbardziej wpływowi emocji. Jeżeli uda się przekonać damę, że czegoś potrzebuje ta uzna sprawę za pewnik. Opisywane zjawisko niektórych bawi. Stanowi jednak o potencjale takich sektorów jak odzież, kosmetyki, udoskonalanie piękna, relaks. Kobiety to konsumentki idealne, które dostrzegają wartość jakościowych zakupów. Warto się z nimi liczyć podczas wdrażania nowych pomysłów do gospodarki.

Dodaj komentarz